WIADOMOŚCI

Będą punkty za PP i FL?
Będą punkty za PP i FL?
Stefano Domenicali, szef zespołu Ferrari potwierdził, że istnieje spora szansa na poprawienie nowego systemu punktacji, który ostatnio został uchwalony przez Światową Radę Sportów Motorowych. W myśl propozycji, punktami nagradzani byliby także zdobywca pole position oraz kierowca, który osiągnął w wyścigu najszybsze okrążenie.
baner_rbr_v3.jpg
Zapytany przez dziennikarzy La Stampa o to czy liczba przedsezonowych testów wystarczy do przygotowania się przed sezonem 2010, Domenicali odparł: „Musi. Warunki są takie same dla wszystkich. Następnie oczekujemy decyzji Sportowej Grupy Roboczej FIA, która spotka się w styczniu, aby zatwierdzić nowe zasady.”

Domenicali potwierdził że poprawa systemu punktacji mogłaby wejść w życie już w sezonie 2010: „System punktowy najprawdopodobniej zostanie poprawiony; mamy propozycję nagradzania zdobywcy pole position i kierowcy który osiągnie najszybsze okrążenie w wyścigu.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

49 KOMENTARZY
avatar
Fanatyk-F1

30.12.2009 17:34

0

No ciekawie się zapowiada... Ja uważam że jak już to tylko 1 pkt. za PP i to na tyle ;)


avatar
Ra-v

30.12.2009 17:36

0

Przy zakazie tankowania to nie jest głupi pomysł.


avatar
kempa007

30.12.2009 17:39

0

moim zdaniem ten przepis powinien wejsc w zycie juz bardzo, bardzo dawno temu. Np. takie GP Brazylii 2008 ciekawe jakby sie zakonczylo :-)


avatar
walerus

30.12.2009 17:44

0

Jestem za!


avatar
lukasz1

30.12.2009 17:53

0

Nareszcie coś mądrego wymyślili!!!


avatar
Lenart

30.12.2009 18:04

0

Jestem na TAK


avatar
Gosu

30.12.2009 18:16

0

Jeden z niewielu bardzo dobrych pomysłów :)


avatar
sydemon

30.12.2009 18:47

0

Wg mnie punktowanie PP to dobry pomysl teraz gdy jest zakaz tankowania. Punktowanie FS to niezbyt dobry pomysl. Wystarczy postawic sie na miejscu ekip. Ci ktorzy poza punktowanym miejscem zjezdzaja na koncu wyscigu na zmiane opon i walcza o punkt/y i tworzy sie dodatkowa "runda kwalifikacyjna" przeszkadzajac wyjazdami tym ktorzy walcza o duze punkty. Dla mnie jest to bezsensowne.


avatar
Horosz

30.12.2009 18:47

0

U mnie tak jest w lidze GTR2, jeden pkt za FL i 1 za PP. Zdecydowanie popieram.


avatar
ron230

30.12.2009 18:48

0

Tak, dobry pomysł. Ale żeby to były 2-3 pkt ;)


avatar
Xellos

30.12.2009 19:20

0

8. sydemon Nie wierze by tak było. Zjazd do pita jest ryzykiem. Zawsze można koło źle przykręcić etc. Nie wierzę by np. gościu mający pewne zwycięstwo i przewagę nad drugim zjeżdżał i ryzykował po to by zdobyć jakiś mały punkcik.


avatar
Gutek

30.12.2009 19:37

0

11. Xellos Przecież napisał, że Ci poza ósemką by zjeżdżali.


avatar
frg1pl

30.12.2009 19:46

0

8. sydemon ma racje. Co bedzie przy walce o duze punkty jak dublowany nie bedzie sie chcial dac wyprzedzic bo on walczy o FL? Ja rozumiem ze w sporcie sa rozne dodatkowe nagrody jak fair play czy nagroda dziennikarzy czy moze najlepszy zawodnik meczu ale nie mieszajmy do tego klasyfikacji generalnej.


avatar
oprezes

30.12.2009 19:49

0

co wy gadacie.. to ze nie beda tanowac nie oznacza ze caly wyscig na jeednych oponkach beda jezdzic


avatar
quick B

30.12.2009 20:34

0

Punkt za najszybsze okrązenie może urozmaicić wyścig dla kierowców którzy nie jadą na punktach będą zjeżdżać trzy cztery kółka przed końcem po nowe gumki żeby jeszcze extra lap strzelić i zainkasować punkcik. Mogłoby to być ciekawe i troche emocji dla środka stawki.


avatar
Aragorn

30.12.2009 20:58

0

Punkt za PP: nie, dodatkowa nagroda dla kierowców mających najlepsze bolidy. Punkt za FL: tak, szansa dla kierowców z końca stawki. Dodałbym jeszcze punkt/punkty za najszybszy pit stop, żeby jeszcze większa presja i odpowiedzialność za wynik spoczywała na mechanikach. Ciekawie byłoby oglądać jak popełniają głupie błędy, przy zmianie opon, aby być szybszym od konkurencji i zdobyć punkty dla zespołu.


avatar
frg1pl

30.12.2009 21:00

0

16. to moze jeszcze punkt za najwieksza liczbe przejechanych okrazen na jednych oponach?


avatar
ekimmu

30.12.2009 21:01

0

jak dla mnie beznadziejne są te pomysły Ferrari. Najpierw trzej kierowców na team, bo Schumiego chcieli, żeby proponować zmiany dla całego F1 pod jednego gościa :o, a teraz jakieś punkty dziwne. Jak dla mnie to trochę bez sensu punkty za PP. Kwalifikacje to kwalifikacje, sa po to zeby ich poustawiać, a nie kwalifikacje dla samych kwalifikacji. To samo z FP. Głupie rzeczy będą z tego FP wychodzić jak już tu niektórzy napisali. Punktacja powinna być przejrzysta i jasna dla każdego, może jeszcze punkty za najładniejsze kaski, albo najlepiej obsikanego szampanem. Jedyne zmiany w punktacji, które wg. mnie byłyby sensowne to zwiększenie liczby punktowanych miejsc. Wtedy walka dotyczyłaby więcej kierowców, np. punkty do 10 albo 12 miejsca.


avatar
Aragorn

30.12.2009 21:07

0

17. frg1pl - bardzo dobry pomysł ;) Fajnie by się patrzyło jak kierowcy chcąc zdobyć punkt jeżdżą na tak zużytych oponach, że nie mają już prawie żadnej przyczepności. Ale by się wtedy działo na torze...


avatar
Konik_mekr

30.12.2009 21:09

0

Jak dla mnie te punkty są sensowne:). Tylko nie wiem, czy nie przydałby się np. zapis, że za najszybsze kółko kierowca dostaje punkt, pod warunkiem, że nie wygra wyścigu, żeby bardziej nie odskoczyć:D. Po chwili namysłu stwierdzam, że to bez sensu. A ostatnie pozycje powinnyu walczyć o dojechanie do mety wyścigu, od połowy dystansu co trzy kółka jeden zawodnik by odpadał. To by były emocje!:D


avatar
frg1pl

30.12.2009 21:11

0

18. Pewnie ze beznadziejne. Pole Position to jest przeciez NAGRODA. To niby co to by mialo byc? Nagroda za nagrode?


avatar
marcin20

30.12.2009 21:13

0

Byłoby znacznie ciekawiej, czemu nie???


avatar
Dr Prozac

30.12.2009 21:56

0

Juz przy okazji wiadomosci o zmianie systemu punktowego proponowałem by przyznawać punkty za najszybsze okrazenie. Np przy założeniu ze kierowca przejechał 80% dystansu. Mam wątpliwości odnośnie punktow za PP - i tak bardzo wiele daje obecnie. Choć dzieki zakazowi tankowania nie bedzie decydowala strategia, wiec ma to jakis sens.


avatar
kumahara

30.12.2009 22:20

0

18. ekimmu : popieram !


avatar
pees

30.12.2009 22:22

0

osobiście jestem zdania że takowa punktacja powinna być jeśli ktoś zdobędzie dwa razy z rzędu PP, a przy punktacji za FL zrobi 3 najszybsze okrążenia pod rząd...


avatar
grzes12

30.12.2009 23:30

0

A mi się ta propozycja podoba . Kwalifikacje są równie ciekawe jak wyścig , a punkty dawałby jeszcze dodatkowego smaczku ...;) A punkty za najszybsze okrążenie ? czemu nie ? przynajmniej końcówki byłyby ciekawsze i nie wiałoby nudą na koniec .... A swoją drogą to zastanawiam się czy ulegną zmianie stawki płacone przez kierowców za zdobyte punkty ?


avatar
modafi

31.12.2009 00:16

0

14. oprezes a czy ktoś tutaj napisał, że nie będzie zjazdów na zmianę opon? czytaj uważnie osobiście jestem za punktem dla zdobywcy PP, a przeciwny za FL - rzeczywiście może być tak, że słabsi kierowcy będą przeszkadzać walczącym o pierwsze pozycje podczas prób zrobienia FL


avatar
Ziel5950

31.12.2009 00:16

0

Rzeczywiscie,takie cos moglo by rozstrzygnac wiele tytulow bo czesto sie konczy a szczegolnie ostatnio tak ze decyduja pojedyncze punkciki.


avatar
darecky3

31.12.2009 00:48

0

chory pomysl calkowicie niszczacy ducha rywalizacji, taka mala ustawka. Jak mozna przyznac punkty za PP? Debilne rozwiazanie. PP to profit do wyscigu za najlepszy czas kwalifikacji i koniec dyskusji. Za najszybsze okrazenie punkty? Jeszcze bardziej debilne rozwiazanie, ktore nigdy dotad sie nie przyjelo za sam debilizm z zasady a mianowicie, PP punkcik, gdzie jesli wszystko zagra dobrze to wygrany wyscig, czyli wiecej punktow no i oczywiscie czesto gesto, przynajmniej w ferrari tak bywalo ze pp, wygrany wyscig i oczywiscie najszybsze okrazenie w komplecie. W nastepnym sezonie oczywiscie juz sie to moze nie powtorzyc ale pozwoli na planowane punkty slabszych stajni. Ktos napisal ze slabsi zasluguja na szanse zdobycia punktow a ja napisze ze szansa jest i powinna byc rowna dla wszystkich czyli jesli sa w stanie ustawic samochod na lini startu to ta szansa sie wlasnie tu pojawia i jednoczesnie konczy. Dobry samochod wiec i zasluzona nagroda, slaby samochod to nagrody nie ma. Jak mozna lobowac slabszych za to ze sa slabsi? Jazda na torze to rywalizacja a nie rozdawanie punktow slabszym bo pan Moncimolo czytal akurat Robina Hooda. Normalnie nedza i rozpacz jak to wszystko czytam


avatar
lechart

31.12.2009 05:45

0

Pomysł dobry jeżeli chodzi o PP. Nad FL bym podyskutował. A może jeszcze wprowadzić NPS (Najładniej Pomalowany Samochód).......:)) To tak dla żartu.........


avatar
fabian

31.12.2009 08:14

0

I jeszczee punkcik za najwieksza ilosc okrazen na prowadzeniu?


avatar
matito

31.12.2009 08:46

0

wg mnie to punktacja powinna być przynajmniej do 18 miejsca ażeby wszyscy mieli jakieś punkty i wszyscy rywalizowali a nie kilku pierwszych a reszta aby dojechać.


avatar
robtusiek

31.12.2009 09:31

0

32. matito zgadzam się z tobą, jeżeli cokolwiek mieliby zmieniać to zwiększenie miejsc punktowanych. Jeżeli chodzi o PP i FL to myślę że ten przepis faworyzowałby najszybszy bolid, czemu jestem przeciwny!


avatar
roko

31.12.2009 09:34

0

Sądzę że dodatkowe punktowanie za najlepsze kółko w wyścigu jest uzasadnione, to premia za aktywność w wyścigu i punkty te winny być dawane jak najbardziej, także zwycięzcom GP jeśli taki uzyskają. Co do punktów za PolePosition, to mam tu jednak pewien zgryz. Wedle Mnie, byłoby to nadmierne faworyzowanie najlepszych kierowców. Tu nie ma jakiejś szczególnej strategii jak w wyścigu, czasem szczęścia czasem nie, wsiadasz, jedziesz najszybciej jak umiesz i z reguły ma się wolny tor bez przeciwników i w dodatku zawsze można zjechać po inny komplet opon jeśli te co są, źle się sprawują. Dla Mnie punkty za PP byłyby niestety ... sztuczne. P.S. Najlepszego w Nowym Roku życzę Wszystkim miłośnikom F1 :))


avatar
krzysiu111

31.12.2009 10:26

0

Rewelacyjna szansa, szczególnie dla kierowców umiących pojechać jedno szybkie kółko Wreszcie coś mądrego


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu